lördag 30 januari 2010

Valpen.

Förvirrad men samtidigt berusad av iver. Om 6 dagar får vi besked. Valparna ska födas och vi är först ut på en brun labrador. Min glädje och alla veckors förväntan för nästan exakt 6 månader sedan slutade i ren bedrövelse, så min lilla gnutta lycka och kärlek till dessa ofödda valpar förtas gärna av de plågsamma tankar och oro till motsatsen. Vi blev berövade dig och vad ska jag bli berövad på härnäst?
Jag måste bara få erkänna den iver och längtan jag faktiskt känner. Iver till att valparna snart ska födas och min längtan till en trygg familjemedlem. Inte för att ersätta och uppfylla ett tomrum utan för att mest tillföra oss energi och ny lycka till fortsättning.

Så välkommen. En brun vovve till vår familj.

Men förvirring blandas in i berusningen och jag påminns åter igen om att lyckan snabbt kan falla på mållinjen. Givetvis kan jag kanske vara mer förberedd på resultatet denna gång.

Må dagen idag fyllas med ljus och stilla hopp...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar