lördag 30 januari 2010

Freja.



Det finns en mycket eftertänksam och klok sjuåring vid namn Freja. Hon är min underbara svägerskas lika underbara dotter. En flicka som jag träffade första gången då hon var två veckor. Just fötts och då kunde jag inte i min vildaste fantasi drömma om att hon en dag skulle finnas vid min sida så som hon gör idag. Hon betyder mycket för mig och jag kan innerligt säga och känna att det är ömsesidigt. Fina Freja. Underbara unge.
Alla tre syskonen Pamp är mycket speciella. Filippa, Freja och Fabian. Jag finner det högst ovanligt att barn gillar och gosa så mycket som de barnen gör och så har det alltid varit. De har alla tre en stor del i mitt öppna hjärta. Kanske den mest gosigaste delen av det.

Jag fick berättat för mig av min svärmor, din omtänksamma farmor Eva att hon och Freja hade suttit och räknat hur många som bar namnet Pamp i deras familj. Farmor hade fått det till åtta men Freja till nio. Givetvis hade Freja räknat med dig. Sin lilla kusin Lykke, som fått namnet Pamp och såg det som självklart att räkna med dig som en familjemedlem. Freja har ett stort hjärta och finns ofta i mina tankar. Tack för att just Du är du.

En länk i silver med Lykke i stora bokstäver på en tunn bricka bär jag runt min hals dagligen tack vare min fantastiska svägerska och nära vän, Caroline. En väldigt fin present som jag blev oerhört rörd och givetvis själaglad för. Tack för att just Du är du. Du gör mig glad och jag känner lycka tillsammans med dig.
Jag vet inte riktigt hur jag någonsin ska kunna visa hur tacksam jag är för att ni alla nämnda finns vid min sida. Där, ibland all annan förödelse, är jag väldigt lyckligt lottad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar