lördag 30 januari 2010

Underbara skidtopp.

En lång härlig promenad i 12 minusgrader, skidspår och strålande sol. Det var av glädje vi vandrade upp för hammarbybacken som just öppnat sina 4 nedfarter där ivriga skidåkare stod redo för att kasta sig utför. Många skratt blandades med mina rinnande ögon av den kalla vinden, när de allra minsta av åkarna stod på näsan efter att ha plogat i en alldeles för hög fart. Så underbara bilder och en önskan att själv vara en förälder som lyckligt stått och hejat på.
Snö, solen och det kalla vintriga är det mest underbara. En skön frisk och ren känsla infann sig när vi återvände hemåt och klev in i värmen. Tack för ännu en dag med underbart väder.
Jag lyckades hitta en liten plätt på toppen av höjden som inte korsats med varken fotspår eller skidor. Jag kunde med lycka skriva LYKKE i den gnistrande snön som solen så intensivt lyste upp. Det gjorde mig gott i hjärtat att skriva min älskade flickas namn uppe på toppen av denna fantastiska dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar