söndag 9 maj 2010

Nike, vår segers gudinna.




Det finns många ord som inte räcker till när man mest behöver dem. Meningar blir stumma och känslor väller fram.

I söndags, 2 maj, föddes vår andra dotter efter ett urakut kejsarsnitt. Nike har varit så efterlängtad och det är en omtumlande känsla att återigen blivit förälder. Denna gången är det på riktigt. Det finns en verklighet när vi lämnar BB. Det finns en framtid. Vår flicka mår bra och huvudsaken är att hon faktiskt tar egna andetag. Hon andas samma luft som vi och hon är stark nog att överleva. Det kommer ta lång tid att förstå. Förstå att det är verklighet. Det är en dröm som jag tills idag trodde var nästintill omöjlig att uppnå.
Jag spricker nästan av lycka. Lycka och tacksamhet väller fram som ett kraftigt vattenfall. Det är svårt att beskriva i ord. Men vi vet. Jag och Kalle. Vi vet vad glädje och sorg innebär.

En lillasyster så välkommen in i vår sköra familj. Vi har segrat och jag är så oerhört själaglad att denna oroliga tid är över. Äntligen. Äntligen kan jag tänka framåt igen.
Nike, vår segers gudinna. Lilla älskade lilla fina kattunge. Nu börjar det. Så underbart.

2 kommentarer:

  1. stort stort grattis till lilla Nike.

    Jag trillade in här. Famlade runt och letade efter bloggar liksom min egen. Om sorg och om barn som aldrig kom. Men också om lyckan i att bli fler. Om hur komplext det är att packa ur babyskyddet på väg till gravstenen.

    Så här flera år bort från dagen vi lämnade våran son på sjukhuset och for hem utan honom kan jag med handen på hjärtat berätta att de små plåster som syskonen blir faktiskt fungerar. Lillebror ger oss mening och styrka. Idag lägger han sina bilar på storebrors grav och undrar varför han aldrig kommer dit för att leka. Livet är svart och tungt men också alldeles alldeles underbart. Vi liksom ni är alltid en för lite. Vi kan aldrig få tillräckligt många barn. Men de barn vi får bära med oss genom livet är oss så värdefulla. För vi vet hur livet ser ut utan dem.

    Stor kram
    Johanna
    mamma till en liten Hjalmar f/d 2006

    SvaraRadera
  2. Åhh ett stort Grattis till er allihop.. Blev så glad när jag läste att hon kommit ut och mår bra.. All lycka önskar jag er.. Själv har jag bara en vecka kvar på jobbet sen blir det till att vara hemma till vår lilla bebis kommer bf i augusti.. Kramar Evelina (Bumbibjörnens värld)

    SvaraRadera