måndag 13 februari 2012

Kontroller ger trygghet.

Dagens tillväxt och flödeskontroll resulterade i att det blir ny kontroll om 4 veckor. Lillebror har till synes fin kurva och klarar livet bra där inne. Trots en utmärglad mamma efter två magvirus bekännelse så knycker han det han behöver. Skönt att få en bekräftelse om existens och hans nuvarande välmående.
Jag däremot visar på sämre flöden till moderkakan som ännu inte visat något negativt resultat på vare sig mig eller foster. Det indikerar bara på en ny eventuell preklamsi som kan vara i begynnelse. Det förvånar mig inte det minsta. Jag var beredd på det svaret.
Samtidigt är jag nog lite tacksam över att det finns en noggrannhet kring oss. Att de inte vågar släppa oss utan övervakning och hellre tar det säkra före det osäkra.

Idag har jag tecknat fyra stycken försäkringar. Gravid och försäkrad från och med vecka 26. Nu får vi verkligen hoppas på att det inte finns någon anledning till att ta ut någon försäkring men OM det nu mot all förmodan gör det, så finns det ett ekonomiskt stöd som ramar in oss administrativt under kategorin - Dödsfall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar